I det fjärde avsnittet av Q-podden diskuterar Lars och Ulrika hur man egentligen kan testa användarnas känslor de får i samband med ett besök på en hemsida eller app. Ulrika berättar om sitt uppdrag med ”Res i Stockholm-appen” och hur hennes tankar går kring hur de testar känslan, som ska gå från dagens gammalt och gråhårigt till morgondagens uppdaterat och fräscht. Den grafiska upplevelsen i appar, hemsidor och affärssystem har stor inverkan på känslan man får som användare och påverkar den totala upplevelsen. Men hur gör man för att testa känslan innan man lanserar en app till över 500 000 användare?

 

 

Vad är Q-podden?

Q-podden är Frontits podcast som fokuserar på test, behov och kvalitetsfrågor med Ulrika Park och Lars Linderoth.

Fler avsnitt hittar du här eller på iTunes

 


Publicerad: 2017-04-19

 

 

Dela artikeln: Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone
Aktuellt
Artikel
Relaterat material