Den globala utvecklingen påverkar oss allt mer och förändringarna kan bestå av ekonomiska, tekniska, sociala och ekologiska utmaningar idag och i framtiden. Verksamheter och människor befinner sig i en föränderlig värld som kräver kontinuerlig anpassning och förnyelse utefter våra nya insikter, kunskaper, värderingar och beteendeförändringar. Verksamhetsutveckling handlar om att stötta våra kunder i att ha förmågan att hantera dessa förändringar som påverkar organisationen på ett långsiktigt och värdeskapande sätt. Målet med  Frontits  insats är att bidra till bestående och hållbara resultat oavsett vilken bransch eller typ av uppdrag. När vi lämnar uppdraget ska resultatet  och kompetensen stanna hos våra kunder och där syftet är att värdet ska nå slutkunder och samhället.   

När vi talar om hållbar utveckling är kvalitetsarbete ett självklart förhållningssätt. Både den som arbetar med att förstå och prioritera verksamheters behov och den som arbetar med testning måste utgå krav som ställs från verksamhet eller bransch för att skapa hållbara produkter, tjänster och processer. Genom ett hållbart kvalitetsarbete ökar möjligheterna att leverera lönsamma och långsiktiga lösningar.