Utmaningar
Fritt tolkat kan affärs- och verksamhetsstrategi sägas handla om att besvara tre frågor:
- Vart är vi idag?
- Vart vill vi vara?
- Hur tar vi oss dit?
Utmaningar kan vara:
- Öka kundnöjdheten
- Öka intäkterna
- Problem att definiera vad marknaderna efterfrågar och vad företagets största kunder vill ha
- Kunna identifiera den verkliga utmaningen
Resultat
- Utveckling av insikt och diagnos, som definierar den aktuella utmaningen
- Definierade möjligheter med samsyn
- Testade lösningar till utmaningen
- Val av väg framåt
- Definierad plan på hur organisationen når dit
- Detaljering av sammanhängande och samordnade aktiviteter som skapar efterfrågad nytta och använder resurser på bästa sätt
VI hjälper dig att:
- Kartläggning, dokumentation och samsyn av befintlig situation
- Trender
- Teknologi
- Erbjudande
- Kunder
- Konkurrenter
- En tydlig dokumenterad färdriktning för affären eller verksamheten och hållplatserna under resans gång
- Genomförande- och förankringsplan
- En tydlig affärsplan som är lätt att förstå och kan kommuniceras med framgång.