Affärs- och verksamhetsstrategi

4 september, 2015

Utmaningar

Fritt tolkat kan affärs- och verksamhetsstrategi sägas handla om att besvara tre frågor:

  • Vart är vi idag?
  • Vart vill vi vara?
  • Hur tar vi oss dit?

Utmaningar kan vara:

  • Öka kundnöjdheten
  • Öka intäkterna
  • Problem att definiera vad marknaderna efterfrågar och vad företagets största kunder vill ha
  • Kunna identifiera den verkliga utmaningen

 

Resultat

  • Utveckling av insikt och diagnos, som definierar den aktuella utmaningen
  • Definierade möjligheter med samsyn
  • Testade lösningar till utmaningen
  • Val av väg framåt
  • Definierad plan på hur organisationen når dit
  • Detaljering av sammanhängande och samordnade aktiviteter som skapar efterfrågad nytta och använder resurser på bästa sätt

VI hjälper dig att:

  • Kartläggning, dokumentation och samsyn av befintlig situation
  • Trender
  • Teknologi
  • Erbjudande
  • Kunder
  • Konkurrenter
  • En tydlig dokumenterad färdriktning för affären eller verksamheten och hållplatserna under resans gång
  • Genomförande- och förankringsplan
  • En tydlig affärsplan som är lätt att förstå och kan kommuniceras med framgång.
Dela artikel
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
E-post