Alla pratar om digital transformation, men vad menas med det egentligen? Varför ska just din organisation och företag göra transformationen eller förändringen? Vad är det som egentligen måste förändras? Hur påverkar det din organisation och vart börjar man?

Anette Lovas och André Hansson kommer att prata om hur den digitala transformationen påverkar produkt – och tjänsteutvecklingen, interna arbetsprocesser, förändringsledning, tekniska möjligheter, men framförallt hur organisationer måste bli snabbare att förändras utifrån kundernas beteende och behov. De kommer att dela med sig av sina erfarenheter och lyckade exempel på transformation. Workshopen kommer att ge dig insikter kring vilka aktiviteter du ska börja driva i din organisation för att starta er digitala resa.

Mål med workshopen

• en nulägesbild som visar var den digitala transformationen måste påbörjas i den egna organisationen

• göra en enkel självskattning på hur digitalt mogen din organisationen är

Syftet är att ge dig förståelse för vilka tre fundament; digital mognad, innovativ organisationskultur, förändringsledning, som krävs för en lyckad digital transformation.

Målgrupp

Vi vänder oss till dig som är verksamhetsutvecklare, ansvarig för digitala kanaler, förändringsledare, affärsutvecklare inom offentlig eller privat sektor (två olika tillfällen). Tillfället vänder sig till dig som vill veta mer om varför man ska göra en digital transformation och vad det innebär.


När?

Digital Transformation – Privat sektor 13 september 

Digital Transformtion – Offentlig sektor 20 september 

Tid: kl 08.00-09.30. Frukost serveras från kl 07.30

Plats: Villa Ludvigsberg, Ludvigsbergsgatan 20 (närmaste t-bana Mariatorget)


Föreläsare och workshopledare

André Hansson har arbetat med den digitala resan från början av 90-talet och alltid arbetat ur ett verksamhetsperspektiv och med människan i fokus. André har lång erfarenhet av att driva förändringsprojekt i olika former och i olika roller.

Anette Lovas har hela 15 års erfarenhet av Customer Experince, hon en bland annat varit chef och byggt upp Expressen User Experince avdelning. Anette brinner för att få förståelse för vikten av Customer Experince i ledningsgrupper och i organisationer i syfte att öka affärsvärdet.

 


Publicerad: 2017-07-06

Dela artikeln: Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone
Artikel
Referens
Relaterat material

Kontakta Christine för mer information

Christine Sandmark Partneransvarig säljare 070-751 69 08 Se Linkedin-profil