Inlägg av Martin Gladh – Vad vore 007 utan Q?

Martin Gladh, testkonsult på Frontit, delar med sig av sina erfarenheter och värdefulla tips från agila omställningar i sitt LinkedIn-inlägg ”Vad vore 007 utan Q – En testares vardag i den agila omställningen”. Ur inlägget:  Efter att ha drivit test- och QA-frågorna i många agila omställningar är det några fallgropar som ständigt återkommer. I förflyttningen från … Läs mer

Frontit tecknar nytt ramavtal med SPV

Frontit får fortsatt förtroende att leverera tjänster till SPV, Statens tjänstepensionsverk. Tidigare avtal gällde endast tjänster inom projektledning och verksamhetsutveckling men det nya avtalet innefattar bredare konsulttjänster inom samtliga delar ur Frontits tjänsteportfölj. Frontit har ett befintligt ramavtal med SPV, som är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster, som innefattar projektledning och verksamhetsutveckling. Det … Läs mer

Samarbete med Linköpings Universitet

Martin Gladh, konsult på Frontit, var inbjuden intervjuperson när det var dags för det återkommande seminariemomentet ”Möte med verkligheten” för studenter på Linköpings Universitet i kursen ”Human Resource Management, in modern organizations” i förra veckan. Martins medverkan syftar till att ge studenterna möjlighet att möta en praktiker med erfarenhet om de frågor som kursen behandlar för att … Läs mer

Tillsammans cyklade vi på ”Spin of Hope” i Norrköping

I lördags den 2 april cyklade vi tillsammans med våra kunder välgörenhetsloppet ”Spin of Hope” för Barncancerfonden i Norrköping. ”Spin of Hope” arrangeras årligen av Barncancerfonden och är ett tillfälle för både företag och privatpersoner att delta och bidra till Barncancerfondens arbete. På Frontits cykel trampade våra kollegor Klas Britse, Anna Wallin, Gunilla Zandin samt våra … Läs mer

Frontit är med och formar framtidens Handelsinstitut 

Kerstin Lindfors och Torben Grut, båda konsulter på Frontit, har blivit invalda i Påhlmans Handelsinstituts Advisory board, som skapats för att möta framtidens utmaningar. Syftet med Advisory board är att Påhlmans tillsammans med näringslivet ska jobba fram hur de bäst kan tillmötesgå behovet av framtida utbildningar som möter arbetsmarknadens behov.   – Det känns mycket hedrande att … Läs mer

Frontit i media: En stark partner för företag i förändring

Gunilla Zandin, VD för vår verksamhet i Norrköping, intervjuas i det senaste numret av tidningen Inköparen. Bland annat berättar Gunilla om vår framgångsresa i Norrköping, om det  projektkontorsnätverk som vi har etablerat i regionen och vikten av att bjuda på kunskap och inspiration vid våra seminarier. Tidningen riktar sig till inköpare och beslutsfattare i hela Sverige och … Läs mer

För femte året i rad är vi en av Sveriges Bästa Arbetsplatser

Än en gång har vi placerat oss på listan över Sveriges Bästa Arbetsplatser och får därmed utdelning för vårt långsiktiga arbete att vara en attraktiv arbetsplats. Det är femte året i rad som Frontit genomför undersökningen via Great Place to Work som varje år utser Sveriges Bästa Arbetsplatser. Med anledning av att vi lyckats med bedriften att placera oss på … Läs mer

Nya kollegor hälsas välkomna med introdagar i Vaxholm

I veckan var det dags för introduktionsdagarna i Vaxholm för våra nya kollegor. Under introduktionsdagarna på Kastellet gick vi igenom vår strategi, vision, värderingar, försäljning- och marknadsfilosofi med mera. Våra introduktionsdagar genomförs tre gånger om året och syftar till att ge våra nya medarbetare en bra introduktion och att lära känna varandra och skapa nya kontakter. … Läs mer

Frontit tecknar nytt ramavtal med Försäkringskassan

Frontit får fortsatt förtroende att leverera tjänster till Försäkringskassan inom bland annat projektledning och verksamhetsutveckling. Det nya avtalet börjar gälla den 1 mars 2016 och pågår fram till och med 31 mars 2020. Uppskattad omfattning på avtalet är cirka 40 MSEK. Frontit, som är ett av Sveriges snabbast växande konsultföretag inom bland annat projektledning, verksamhetsutveckling, test- … Läs mer

Frontit har vunnit utbildningsaffär till Myndighetsnätverket i Sundsvall

Frontit har vunnit uppdraget kring att utbilda myndigheter i regionen inom ”Praktisk processledning.” Det är Myndighetsnätverket i regionen som genom Bolagsverket upphandlat utbildningen. Nätverket består i dagsläget av 16 myndigheter: Bolagsverket, CSN, Försäkringskassan IT, Länsstyrelsen, Mittuniversitetet, SPV, Kriminalvården Region Nord, MSB – Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, SPSM – Specialpedagogiska Skolmyndigheten, Sundsvalls tingsrätt, Folke Bernadotte Akademin (FBA), Kammarrätten, Hovrätten för Nedre Norrland, Tullverket, … Läs mer

Nu söker vi en sälj- och marknadsspecialist

Frontit växer och vi behöver stärka sälj- och marknadsorganisation med ytterligare en kollega till en omväxlande tjänst inom sälj och marknadsföring. Du kommer framför allt att arbeta med att driva egen försäljning och kundutveckling kring konsultförfrågningar från ramavtal, partners och konsultmäklare och ansvara för marknadsarbete kring kundseminarier och digitala kanaler. Du har stor initiativ- och drivkraft, … Läs mer

Frontits nyhetsbrev ute nu!

Nyhetsbrev – februari  Den digitala utvecklingen och den föränderliga omvärlden ställer nya krav på verksamheter och medarbetare för att lyckas med förändringar. Höstens seminarium med temat hur man skapar förändringsförmåga i hela sin organisation var både välbesökt och uppskattat av deltagarna. Vi fortsätter på temat förändringsledning på vårens seminarium – ”Förändringsledning i en agil omvärld”. … Läs mer