Välkommen på höstens första webbinarium. Den 17/9 får vi lyssna på hur E.ON Sverige arbetat med att göra hållbarhet till en del av verksamhetens kärna.
Hur gör man hållbarhet till en verklig drivkraft i energibranschen – bortom visioner och policydokument?
För att hållbarhet ska göra verklig skillnad måste det ses som ett strategiskt initiativ och bli en del av verksamhetens kärna. Det kräver en tydlig riktning, förankring i affären och ett förändringsarbete som omfattar hela organisationen. I detta webbinarium fördjupar vi oss i hur du tar ditt hållbarhetsarbete från spridda insatser till en samlad strategi, hur du skapar kraft i organisationen och säkerställer att initiativen får en långsiktig effekt.
Carina Tollmar, Hållbarhetschef på E.ON Sverige, kommer att dela med sig av E.ONs syn på hållbarhet, varför det är ett affärskritiskt område för dem och hur de bygger en verksamhet där hållbarhet är en naturlig del av både strategi och vardag.
Talare: Helena Dahlquist och Emma Högbo har båda erfarenhet av att arbeta med strategiska frågor inom energibranschen, de har lång bakgrund som program- och projektledare inom energibranschen. Helena har dessutom arbetat specifikt med just hållbarhetsfrågor inom energibranschen under de senaste åren. Under webbinariumet kommer vi även få höra från Carina Tollmar, Hållbarhetschef på E.ON Sverige.
Målgrupp: Webbinariet vänder sig till dig som arbetar med hållbarhetsfrågor, affärsutveckling eller förändringsledning och vill ta ett samlat grepp om hållbarhet som en strategisk fråga. Vill du stärka kopplingen mellan hållbarhet och affär, och skapa verklig effekt i organisationen över tid, lyssna in!
Tid: 17/9, kl. 08.30-09.15, 30 minuter föreläsning följt av 15 minuter frågestund.
Vi sänder våra webbinarier kostnadsfritt via Zoom.