Processorientering

PROCESSORIENTERING

För ökat kundfokus och resurseffektivt arbete

En processorienterad verksamhet har ett gemensamt fokus på effektiva och tydliga arbetsflöden där alla aktiviteter skapar värde för kunderna. Med utgångspunkt i kundernas behov och verksamhetens målsättningar kan vi utveckla och leda er till en verksamhet där effektivitet, kvalitet och ständiga förbättringar är en självklarhet.

Att arbeta processorienterat har många fördelar; ökad kundtillfredsställelse, smidigare arbetsflöden, högre kvalitet, minskad stress, bättre beslutsfattande och en verksamhet som är anpassningsbar.

Frontit erbjuder stöd och kunskap inom processorientering som bygger på ett processramverk och processledningsmodell som är utvecklat av Propia som sedan 2024 ägs av Frontit. Ramverket innehåller metoder och verktyg för ett framgångsrikt införande av processorientering.

Ramverket har tagits fram i nära samarbete med kunder och akademin och utvecklas ständigt med utgångspunkt i den senaste forskningen. Sedan 1995 har över 5 000 personer och ett 100-tal verksamheter, inom både privat och offentlig sektor, utbildats och utvecklats med hjälp av processramverket.

Stöd och kunskap kring processorientering

Vi erbjuder stöd, kunskap och coaching oavsett om ni står i uppstartsfasen eller kommit en bit på vägen i skapandet av en processorienterad verksamhet.

NULÄGESANALYS
Kartläggning och analys av förutsättningar för att processorientera en verksamhet.

PROCESSUTVECKLING
Metodik och konsultstöd vid processkartläggning och ständiga förbättringar.

Frontits ramverk för processorientering

Vårt processramverk har tagits fram i nära samarbete med kunder och akademin och utvecklas ständigt med utgångspunkt i den senaste forskningen. Idag har har mer än 5 000 personer och ett 100-tal verksamheter, inom både privat och offentlig sektor, utbildats och utvecklats med hjälp av processramverket.

Vill du veta mer om utbildningen eller ramverket? Tveka inte att ta kontakt med oss.

Ta del av vår kunskap