Artiklar

Snart är det dags för GDPR, men se lagen som en möjlighet istället för ett hot
Vi står inför ett paradigmskifte där avancerade dataintrång har ökat enormt bara det senaste året. Attacker designade med syfte att…

Effektivt genomförande av strategin – bästa medicinen mot projektkontorens treårskris
Vi har tidigare skrivit om projektkontorens utmaningar och det förödande gapet mellan strategi och projektgenomförande. Ett gap som gör att…
Q-podden: Räcker processer, eller behöver vi Yoda?
Vad är en bra process egentligen och ger bra processer bra produkter? Kan en process ersätta en bra arbetsplatskultur, eller vice…

Intervju med djupdykning i vår nya enhet Business Security
EU:s nya personuppgiftslag GDPR träder i kraft i den 25 maj 2018. Den syftar till att ge invånarna inom EU…
Q-podden: Bästa arbetsplatsen ger bästa produkterna?
I detta avsnitt av Q-podden är temat är arbetsplatskvalitet och hur en bra arbetsplats påverkar kvaliteten på produkterna man producerar.…

Gapet som gör det omöjligt för projektkontoren att lyckas
PMO-chefer står inför ett omöjligt uppdrag. När projektens konkreta mål är frånkopplade från organisationens övergripande strategi uppstår ett gap som…

Möteshysterin tar kål på oss och affären
Ulrika Park och Anette Lovas, konsulter hos oss på Frontit, skriver i sin artikel om möteshysterien som tar kål på…

Q-podden på temat ”livskvalitet” från Agila Sverige!
När Agila Sverige gick av stapeln i början av juni var Lars Linderoth och Ulrika Park från Frontit på plats och…

Ta vara på den innovativa kraften hos dina medarbetare!
Ett innovativt företagsklimat är en ledarskaps- och kulturfråga, menar Margareta Brauns som är Affärsområdesansvarig på Frontit. Alla ledare behöver ”mönstra…
Testautomatisering – det bra, det dåliga och den stora frågan
Robert Gistvik, tidigare konsult på Frontit, benar ut vad som är vad inom testautomatisering och hur den förhåller sig till…

Inkludera mera! – En fråga för alla
Lars Linderoth, konsultchef på Frontit, skriver i sitt inlägg ”Inkludera mera! En fråga för alla” om hans syn på likabehandling…

Vi behöver inga fler snygga kundresor, vi behöver organisationer som tar ansvar för sina kunder!
Anette Lovas, konsult på Frontit, delar med sig av erfarenheter och värdefulla tips kring hur man skapa kundnytta genom att fokusera…