Artiklar
Dialogen är avgörande för lyckat förändringsarbete
Kommunikation är en central beståndsdel i allt förändringsarbete. I en artikelserie på tre artiklar har vi intervjuat några av Frontits…
Delaktiga chefer och kommunikation är nyckeln till ett lyckat förändringsprojekt
Att leda och kommunicera vid förändringar och få med sig alla på förändringsresan är långt ifrån enkelt men avgörande för…
Digitalisering av Södertälje kommun
Privata aktörer behöver vara på tårna för att inte bli omsprungna av andra mer kundorienterade aktörer som tar till ny…
Den bästa strategin är den som genomförs. Tyvärr är det rätt sällsynt.
Världens bästa strategi är inte mycket värd om den inte implementeras. Och det finns många ställen där den kan fastna.…
En bild säger ofta mer än tusen strategisidor
Strategier är svåra att implementera och det finns många fallgropar på vägen. Ofta är strategidokumentet inte tillräckligt tydligt och därför…
Artificiell intelligens – en revolution eller bara ny teknik?
Det är oundvikligt att inte beröra frågan om jobben när Artificiell intelligens diskuteras. För några år sedan var det inte helt…
Föreläsningen ”Hjärnan bakom teamet” inspirerar på Folksams Frukostklubb
I januari i år fick Kerstin Lindfors och Mattias Hellsing från Frontit möjligheten att vara talare på Folksams Frukostklubb med…
När får vi en fungerande artificiell intelligens?
Millennieskiftet hade hunnit passera den där våren, när solen sken fantastiskt vackert. Jag var på Gotland, satt ute på en…
Hur man ökar sin kundcentrering för att överleva
I en tid där allt går snabbare och snabbare gäller det som organisation att hänga med. Att lyssna och förstå…
Q-podden avsnitt 12: Vi gästas av Arvid Pålsson och pratar med honom om konsten att utveckla rätt saker och om digitaliseringen av lantbruk
I Q-poddens senaste avsnitt pratar vi om den svåra konsten att utveckla rätt saker. Kalla det krav, behov eller önskningar…
Lyssna och agera – säkra din framtida affär!
Dina kunder är nyckeln till framgång för din organisation. Utan kunder skulle du inte ha försäljning eller intäkter – eller…
Kunden i fokus ett måste i det agila ledarskapet
Anette Lovas och Pernilla Zetterberg, konsulter på Frontit, har i samarbete med Informator tagit fram en ny utbildning; Agil Produktägare med…